Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο οι ζωγραφιές των παιδιών αποτελούνται από μονάδες (units), που συνδυάζονται ποικιλότροπα, ευθείες γραμμές, μουντζούρες, κύκλοι, τετράγωνα, τρίγωνα ή λατινικοί σταυροί. Οι μονάδες είναι δυνατό ακόμη να ποικίλλουν ως προς τον τρόπο που συνδέονται μεταξύ τους: στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο ή συνδεμένα με ένα κοινό περίγραμμα.
Τα σχέδια αποτελούν ενδείξεις γενικότερων φαινομένων της ανθρώπινης ζωής. Μπορούν να θεωρηθούν σαν εκφράσεις της αναζήτησης μας για τάξη σε έναν κόσμο πολύπλοκο, σαν δείγματα επικοινωνίας ή ενδείξεις του τύπου της κοινωνίας μέσα στην οποία ζούμε, σημεία πνευματικής ανάπτυξης, υπομνήσεις της δικής μας χαμένης αθωότητας και του δικού μας ενθουσιασμού.
Το σχέδιο είναι ένας χώρος, όπου έχουμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τον τρόπο που αναπτύσσονται νέα ισοδύναμα. Ο Κομπρινχ δίνει αρκετά χαριτωμένα παραδείγματα από την ιστορία της τέχνης, που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο ένα νέο ισοδύναμο (όπως το σχέδιο μιας νέας μεγαλούπολης ή κάποιο εξωτικό ζώο, όπως η φώκια ή ο ρινόκερος) ήταν πολλές φορές μια ελαφρότερη τροποποίηση ενός παλαιού ισοδύναμου, μολονότι προοριζόταν να είναι αληθοφανές.Τοπία νέων χωρών φτιαγμένα από καλλιτέχνες παλαιών χώρων είναι μια ιδιαίτερη καλή πηγή για επιπλεονδιευκρινίσεις Π.χ, ο τρόπο που αποδόθηκε αρχικά το τοπίο της Αυστραλίας θύμιζε ιδιαίτερα το αγγλικό τοπίο. Η ύπαιθρος είναι φροντισμένη και πράσινη, οι ευκάλυπτοι γέρνουν όπως οι ιτιές, τα ποτάμια είναι ήρεμα ρυάκια
ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΗ
υποψ. Διδάκτορας Εξελικτικής-Σχολικής ψυχολογίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου